Hati Muram Sikit dan Kalendar Ceria

Sigh..

Membaca posting-posting di blog sahabat saya bernama Masri sejak akhir-akhir ini bisa mengundang air mata. Entah. Bagi orang lain mungkin tak ada apa-apa sebab isu-isu itu bukanlah isu yang mendayu-dayu. Tetapi ada beberapa perkara yang menyentuh hati saya seperti pro-kontra wanita bermusafir, kerana ada perbualan yang dikenang antara saya dan ustaz masjid UIA mengenai perjalanan saya ke Yaman, tapi tak kesampaian. Nantilah bila-bila saya akan cerita jua apa yang berlaku. Mungkin saya ini yang sedang bersedih. And perhaps, I'm a master of sensitivity (lately).

Nak tukar topik.

Nantikan kemunculan islamic planner tahun 2009 yang dah keluar, cuma saya tak mula menjualnya lagi. Lepas raya hari tu, bos saya budak DQ budak Econs tu dah bagitau kewujudan planner ni. Tetapi dia tak galakkan jual sekarang sebab nak exam. Terima kasih bos kerana memahami!

Lalu saya bercadang untuk menjualnya pada semester hadapan. Walaubagaimanapun, saya rasa selepas exam pun boleh mula. Semasa cuti semester ni pun ok juga nak jual sebab jadi committee Royal Debate, enshaAllah. Sesiapa yang nak membeli silalah beritahu saya ok. Nanti dah dapat planner tu saya akan iklan besar-besar kat blog kuali panas saya ni. Planner tu sangat cantik. Ada banyak informasi. Dan kotak-kotak kalendar itu dihiasi dengan corak dan warna yang memikat kalbu. Saya cakap betul-betul ni!

Saya mula jual planner ini dari matrik PJ lagi, tahun 2007. Aktiviti menjual planner ini saya rasakan sebagai suatu hukuman sebenarnya bagi saya. Nak mendidik diri agar lebih mengerti nilai duit itu. Bak kata bos saya, "Hargailah duit yang kita miliki" (Ditegur secara halus selepas balik dari shopping).


Moral of the posting kali ini:
- Jangan sedih banyak-banyak sangat
- Mesti hargai duit. Salah satu rezeki daripada Allah.
- Jangan lupa tempah islamic planner 2009 kat saya ok! hihih

7 kata-kata mereka:

cik tomato,
i think if u make online shopping for planner pn ok kan? hehe
usaha tangga kejayaan.

bile lagi nk menambah tabungan sendiri utk bayt almuslim, kan? ehem2. ^__^

err i hope this isn't a controversial comment. kui2

 

oh ye, planner tu ade kaler pink dak?
hehe. xde keje betul akk neh.

 

hem,
bab online shopping tu cdgn yg baik.
tapi,
bab bayt almuslim tu, tak lagi kot

planner wane pink?
nanti saya tanya bos saya ok!

 

kalo ada pink saya nak!!!! ;p

 

Ada2. pink kemerahah-merahan!

 

assalamualaikum
nice blog..
keep it up..
salam ukhwah =)
copy url link awk utk msok dlm blog sy ea..

wassalam

 

wsalam.
salam ukhuwwah juga. terima kasih. silakan2 link. saya amat berbesar hati.